ENTRY ABOUT LINKS FACEBOOK TWITTER ASK.FM NEWER OLDER FOLLOW
Tentang perasaan.
Tuesday, 12 March 2013 - Permalink - 0 Comments



   

   Assalammualaikum kepada yang bermuslim dan hello kepada yang non-muslim. Today, i want to share something with you all. Tapi saya taknak lah cerita panjang-panjang atau bebel panjang-panjang. Tak best lah nanti jadinya.   

  Pada mulanya, saya nak ucapkan terima kasih sebab awak-awak dah menjejakkan kaki ke blog saya yang tak seberapa agresif yang macam orang lain punya. K stop merepek. Berkaitan dengan tajuk atas tuu. "TENTANG PERASAAN". Nie pasal kawan saya yang sudah sekian lamanya mempunyai perasaan dekat saya. Bukan nak batak ke apa? Cuma nak share je. Sharing is caring, caring is loving, right? Haha. Sebelum baca nie kan. Sit back and relax dulu yaa. 

    Inilah buat pertama kalinya seorang kawan sejati mempunyai perasaan dekat saya. Dia nie saya tak tahu nak mulakan story dekat awak-awak. Upload chatting kitaorang jelah boleh kann?



///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////






/////////////////////////////////////////////////////////////////////////





Ayat atas nie kalau korang tak nampak. Mehh, aku bold then merahkan kan. Dia cakap } SORYY PASAL TAK MESEJ, TAK MEET KAU DEKAT SEKOLAH!! AKU TENGAH TENSION DENGAN SESEORANG NIE!! AKU HARAP AKU TAK JUMPA DIA!! TUU YANG AKU TAK DATANG TUU!! AKU HARAP KAU MAAFKAN AKU!! PLEASE~ PLEASE~ PLEASE~ PLEASE~ PLEASE~ PLEASE~ PLEASE~ PLEASE~ !!! PLEASE SANGAT-SANGAT AKU JANJI TAK BUAT LAGI {


/////////////////////////////////////////////////////////////////////////





FIRST CHAT TUU DIA CAKAP } JANGANLAH MARAH.. AKU BUAT SEMUA NIE UNTUK KAU.. AKU TAK JUMPA PASAL AKU NIE DAH KERJA.. AKU BUKANNYA BERNIAT NAK LUKAKAN HAKI KAU.. AKU SAYANG KAU SANGAT-SANGAT.. PLEASE MAAFKAN AKU ERK.. AKU MERAYU DEKAT KAU.. SEJAK AKHIR-AKHIR NIE SESAH LAH NAK MESEJ KAU.. CALL PON ASYIK TAK DAPAT JE.. PLEASE MAAFKAN AKU.. {

SECOND CHAT TUU DIA CAKAP PULAK } ZULFATI AKU NAK MINTAK MAAF SEBAB AKU CAKAP PASAL NIE.. AKU DAH TAK TAHAN NAK TAHAN.. JADI AKU TULIS JELAH DEKAT SINI.. AKU SEBENARNYA DAH LAMA SUKA KAU.. TAPI AKU NIE SAKAI SIKIT.. AKU NAK BUAT PENGAKUAN YANG AKU SUKA DEKAT KAU DARI KITA KENAL DULU SEBELUM KAU COUPLE DENGAN NAIM DAN IDRIS DAN SESIAPA YANG KAU PERNAH COUPLE.. AKU FAHAM CINTA AKU NIE TAKKAN DITERIMA.. DAN KAU RASA JUGAK AKU NIE MENJENGKILKAN.. AKU BUAT PENGAKUAN NIE SEBAB AKU NAK JADI ORANG YANG PALING DEKAT HATI KAU.. AKU MINTAK MAAF SANGAT-SANGAT SEBAB CAKAP MACAM NIE.. AKU HARAP KAU TAK BACA PON APA YANG AKU TULIS.. {

/////////////////////////////////////////////////////////////////////////






/////////////////////////////////////////////////////////////////////////





///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////



    Hah, dah baca kan? Saya tahu awak-awak nie mesti geli kan? Tapi apakan daya. Saya tak dapat nak buat pape. Lagipun sekarang nie saya dah berpunya. Siapa kesah?

Penat dah.. k bye...................................................

Happy Anniversary 7 months!
Friday, 8 March 2013 - Permalink - 0 Comments

Assalammualaikum :D

Guess what? Seriously, i don't believe it. Memang sukar untuk dipercayai sangat-sangat. Dia lah orang yang kedua dapat membahagiakan aku. Walaupun kami belum lagi disahkan sebagai suami isteri. Bagi aku, aku tak kisah lah dia nie siapa. Anak Dato ke anak Datin ke anak Raja ke dan segala anaklah boleh dikatakan. Aku bahagia dengan dia. Ada masanya kami akan bergaduh disebabkan perkara yang remeh saja. Bila diingatkan balik, kitaorang nie macam tak matang je. Lawak ponn ada kadang-kadang tuu. Tapi yang penting dia nie ikhlas terima aku, tak berniat nak permainkan hati aku. Pada mulanya, aku ada jugak nak permainkan hati dia nie. Tapi memandang dia nie betul-betul ikhlas terima aku dan akhirnya aku ponn terimalah dia dengan seadanya. Jahatkan aku? Hehe. Janganlah salah anggap. Korang tak tahu cerita sebenar lagi. Kalau tahu, korang mesti akan ______________(tuttttuuutttt) Faham, faham jelah. Dah lah malas nak cerita panjang-panjang. Cuma nak cakap HAPPY ANNIVERSARY 7 MONTHS, SHAHRUL AKMA BIN SAHARUDDIN! Saya sayangkan awak sangat-sangat. Please, jangan tinggalkan saya. Awak dah janji kan? Terima kasih kerana awak telah menerima saya dengan seadanya. Apa yang kurang kita boleh perbaikinya sama-sama. Dan saya tak sabar nak jumpa awak. Awak sanggup berkorban untuk saya. Kbye :D

Mampukah Cinta Jarak Jauh Bertahan?
Saturday, 5 January 2013 - Permalink - 0 Comments

Assalammualaikum dan Selamat Sejahtera. Hari nie fati nak share dengan kauorang mengenai dengan tajuk di atas nie. Baca taw. Fati cuma share share je sebab percintaan fati punn macam nie jugak. Cinta Jarak Jauh :D


Cinta jarak jauh bukan satu perkara yang mudah untuk dilalui. Buat insan yang sedang melaluinya pasti akan bersetuju jika Fati katakan bahawa cinta jarak jauh ini memerlukan pengorbanan dan kesetiaan yang lebih tinggi berbanding cinta jarak dekat. Maksud cinta jarak jauh ialah apabila pasangan itu terpisah jauh di mata kerana beberapa faktor antaranya tinggal berjauhan, faktor kerja, halangan keluarga dan mungkin ada sebab-sebab lain yang menyebabkan pasangan tidak dapat berjumpa selalu.  Bercinta jarak jauh amat mencabar dan agak sukar buat sesiapa saja yang melaluinya namun ia bukan sesuatu yang mustahil kerana ramai yang diluar sana yang pernah melaluinya dan akhirnya perhubungan mereka berakhir dengan sebuah ikatan perkahwinan yang bahagia.  Peluang untuk percintaan jarak jauh ini bertahan lama dan kekal adalah sama seperti cinta jarak dekat. Dari sudut positif ia lebih manis kerana menjauhkan pasangan dari melakukan maksiat dan juga ia mampu menguji kekuatan cinta antara pasangan.  Bercinta jarak jauh akan membuatkan kita semakin merindui pasangan kita. Namun kita tidak perlu risau kerana setiap kali timbul rasa kehilangan dan kekosongan, kita boleh menghubungi pasangan kita menerusi panggilan telefon, sms, e-mail dan berchatting. Malah kini Facebook, Twitter, Skype menjadi trend terbaru untuk menjadi pengantara buat percintaan jarak jauh.  Namun dari sudut negatifnya pula bercinta jarak jauh ni agak bahaya juga kerana dikhuatiri kasih sayang akan makin pudar akibat lama terpisah jauh.

  Ada beberapa tips untuk mengekalkan Percintaan Jarak Jauh :-  Yang paling penting perlu ada kepercayaan dan kejujuran. Jangan berfikir yang bukan-bukan tentang pasangan. Berserah segalanya pada takdir dan pastikan kejujuran hadir pada diri sendiri juga. Jangan curang pada pasangan korang. Dan dengan izin dariNYA pasangan korang juga akan setia.  Cinta jarak jauh memerlukan komitmen yang tinggi. Walaupun banyak cabaran yang perlu ditempuh, pastikan korang dan pasangan selalu memberikan komitmen pada cinta.  Korang perlu sentiasa berhubung. Walaupun tak dapat bersemuka, masih ada cara lain untuk sentiasa berhubung. Cara ini dapat mengelakkan pasangan mencari keseronokkan dengan orang lain kerana tentu kita tidak mahu pasangan kita mencari insan lain untuk mengisi kekosongan dan kesepian hatinya.  Jangan terlalu berprasangka buruk pada pasangan. Selalu berfikiran positif dan cuba kawal emosi diri. Elakkan bergaduh ketika korang berhubung kerana itulah saja peluang korang untuk merapatkan hubungan dengan si dia.  Ikhlaskan hati mencintai pasangan. Tunjukkan sikap ambil berat korang walaupun hanya melalui panggilan atau sms. Buatkan dirinya rasa istimewa dan disayangi.  Sesukar manapun cinta jarak jauh ini, masih ramai yang mampu bertahan kerana masih percaya akan ada kebahagiaan di masa depan.  Kepada korang yang bercinta jarak jauh, puteri doakan agar kebahagiaan bakal menjadi hadiah paling bermakna buat korang dan si dia yang tersayang.Sekian, Terima kasih.x

Dicintai dan disayangi kamu adalah anugerah terindah yang tuhan berikan padaku
Sunday, 9 December 2012 - Permalink - 0 Comments

Mencintai kamu butuh waktu beberapa detik, Namun melupakanmu butuh waktu ku seumur hidup. Mungkin Tuhan sengaja memberi kita berjumpa dengan orang yang salah sebelum menemui insan yang betul supaya apabila kita akhirnya menemui insan yang betul, kita akan tahu bagaimana untuk bersyukur dengan pemberian dan hikmah di balik pemberian tersebut.
Aku ingin meraih kembali cintamu menjadi kenyataan. Saat diriku dalam siksaan cinta, dirimu melenggang pergi tanpa pernah memikirkan aku. Cinta bukan mengajar kita lemah, tetapi membangkitkan kekuatan. Cinta bukan mengajar kita menghinakan diri, tetapi menghembuskan kegagahan. Cinta bukan melemahkan semangat, tetapi membangkitkan semangat.
Jika esok pagi menjelang, akan aku tantang matahari yang terbangun dari tidur lelap nya..
Karena hanya sinar aku lah yang kelak akan mampu menghangatkan dingin nya hatimu.
Apabila salah satu pintu kebahagiaan tertutup, yang lain akan terbuka tapi selalu kita akan memandang pintu yang telah tertutup itu terlalu lama hingga kan kita tidak nampak pintu lain yang telah pun terbuka untuk kita. Buat apa berlari dalam kelam? Sedang kabut pun tak mau menyibak. Biarlah semuanya berlalu, mimpi pun aku tak inginkan. Meskipun rindu ini tercipta untukmu. Cinta pertama adalah kenangan, Cinta kedua adalah pelajaran, dan cinta yang seterusnya adalah satu keperluan karena hidup tanpa cinta bagaikan masakan tanpa garam. Karena itu jagalah cinta yang dianugerahkan itu sebaik-baiknya agar ia terus mekar dan wangi sepanjang musim. Aku tidak tau sampai kapan usiaku, tapi aku yakin cintaku selamanya untukmu. Walaupun hari ini kau mengukir luka di hatiku. Aku akan tetap mencintai kamu seperti aku mencintai kamu kemarin. Cinta sebenarnya tidak buta. Cinta adalah sesuatu yang murni, luhur dan diperlukan. Yang buta adalah bila cinta itu menguasai dirimu tanpa suatu pertimbangan.
Saat bertemu, aku tak peduli. Saat kau pergi, aku selalu menanti kamu. Apakah ini namanya cinta? Teman yang paling baik ialah seseorang yang kita boleh duduk bersama di dalam buaian dan berbuai bersama tanpa berkata apa-apa pun dan kemudian berjalan pulang dengan perasaan bahwa itulah perbualan yang paling hebat yang pernah kita rasai. Kau datang di saat ke egoisan akan cinta tengah mendera. Membawa cahaya dan kedamaian, membuatku tidak mudah menyerah untuk merengkuh kisah cinta bersamamu. Saat bertemu aku tak peduli, Saat kau pergi aku selalu menanti. Apakah ini namanya cinta? Adakah kau merasakan hal yang sama? Di dunia ini cuma ada 5 orang yang aku cintai, Ibuku, Ayahku, Saudara kandungku, Teman-temanku dan yang terakhir adalah kau. kenapa kau kuletakkan pada urutan yang terakhir? karena aku ingin kau menjadi Cintaku yang terakhir dan tak ada cinta yang lain selain cinta terakhirku pada dirimu. Memang benar yang kita tidak akan tahu apa yg kita punyai sehinggalah kita kehilangan nya dan juga benar bahwa kita tidak akan tahu apa yang kita rindukan sehinggalah "Ianya" hadir.
Bila Tuhan masih memberiku kesempatan untuk hidup lebih lama, aku hanya ingin lalui itu denganmu sayang. Untuk apa bicara cinta, Jika hatimu tak terbuka. Untuk apa bicara cinta, Jika matamu tak bercahaya. Untuk apa bicara cinta, Jika itu akan membuatmu terluka. Bagiku, dirimulah sang cinta. Dalam hati aku menanti, kuserahkan hati sebagai tanda ketulusan cinta. Ia cuma mengambil masa satu minit untuk jatuh hati pada seseorang, satu jam untuk menyukai seseorang, satu hari untuk mencintai seseorang tetapi ia mengambil masa sepanjang hidup untuk melupakan seseorang. Penderitaanku adalah bayangan gelap bagi dirimu, saat kesetiaan menjadi alasan untuk mencampakanku! Aku takkan lari dari cintamu yang selalu memasungku. Mekar mawar yang kau tanam di hatiku begitu wangi semerbak. Lambangkan segala sayang dan cinta hanya untukmu seorang. Jangan pandang kepada kecantikan karena ianya akan lapuk ditelan usia, jangan kejar kemewahan karena ianya akan susut ditelan masa. Apa yang kekal hanyalah kecantikan hati seseorang. Tak pernah kau sadari besarnya cintamu sampai tiba perpisahan. Aku terhenyak, aku takut. Maafkan ketolonglah aku. Aku butuh kamu. Cinta bermula dengan senyuman, mekar degan ciuman dan berakhir degan tangisan. Cintailah seseorang itu atas dasar siapa dia sekarang dan bukan siapa dia sebelumnya. Kisah silam tidak perlu diungkit lagi, kiranya kamu benar-benar mencintainya setulus hati.

Puisi untuk awak!
Monday, 3 December 2012 - Permalink - 0 Comments




Assalammualaikum dan Salam Sejahtera semua :)
Saya harap awak sudi baca puisi saya yang tak seberapa sedap nie . Bergembiralah !_____________________________________________________Cinta pertama memang indah namun kadang kala menyakitkan . Cinta pertama tak dapat diganti dengan cinta kedua , cinta ketiga dan lain-lain . Indah kehidupan dahulu yang dilalui , namun terlalu pahit untuk dikenang hari ini . Kadang-kadang cinta ini akan pergi dengan perasaan kecewa .Cinta juga memerlukan pengorbanan . Cinta akan hilang dalam sekelip mata tanpa diduga . Sanggupkah kita tempuhinya ? Tak berdaya sendirian tanpamu disisi untuk menanggung seksa , menanggung sengsara . Ku dambakan pelamin indah yang dimahkotakan untuk kita berdua bina sendiri sampaikan ke Syurga . Dan juga boleh membawa kebahagiaan kepada kita .Jangan pernah sesekali menyakiti hati seseorang dengan sewenang-wenangnya . Hati yang terluka itu tak dapat dipulihkan semula dengan cinta yang baru . Seharusnya kita kena menerima takdir yang telah ditentukan oleh Allah swt .Seringkali orang berkata rezeki , jodoh , ajal , dan maut ditentukan olehnya juga . Jangan sesekali memandang rendah ke atas takdir itu . Jika tidak , Allah telah menyusun atur segalanya dengan sempurna serta lengkap .
**Pssst , puisi nie saya yang buat sendiri taw . Jangan fikir bukan-bukan :)
 




I MISS MY FRIENDS SO MUCH !
Thursday, 29 November 2012 - Permalink - 0 Comments


 Assalammualaikum Warahmatullah Hiwabarokatuhh !

Saya rindu semua kawan saya . Rindu nak rehat sama-sama . Rindu nak kena marah dengan cikgu sama-sama . Rindu nak gelak sama-sama . Rindu nak jalan-jalan satu sekolah . Kiranya tak ada kerja masa tuu . Sumpah , rindu yang amat . Terutamanya Eisya Soraya :)



Saya post kan gambar kenangan kelas 3 Arif je ehh ? Tak sampai hati nak story lahh .

 Bersama Wan Nur Asniza , Me , Eisya Soraya , Nurul Asymira :D

 Nurul Asymira

 Bersama Eisya Soraya

 Bersama Nur Hidayah , Noor Hanisah , Me

 Them

 Bersama Noor Hanisah (peace yaw!)

 Bersama Muhammad Rizwan

Bersama Wan Nur Asniza , Me , Noor Hanisah , Eisya Soraya , Nurul Asymira 

Bersama Nur Hidayah , Me , Eisya Soraya , Anis Suriani 

 Them

 Bersama Noor Hanisah

 Bersama Nur Hidayah , Noor Hanisah , Nurul Asymira and Me

 Gilaaa!

Tak clear :) 

 Main nie best!

Wan Nur Asniza with me 

 Boooooooooooooooo!

 Them

Us 

Enjoy 

Happily 

 Best peluk Noor Hanisah :P

 Nur Hidayah

Smile kids 

 Klik Klik

 Huuuuuuu~

 :)

 Bersama Wan Nur Asniza , Noor Hanisah

 Bersama Nurul Asymira , Eisya Soraya , Me , Noor Hanisah , Nur Hidayah , Wan Nur Asniza , Nur Athirah

 Me with them

 Busy busy !

 Me

 Them again

 Bersama Noor Hanisah with me

 Lihatlah

 Comel kan ?

 Belakang tuu ada rangka manusia

 Saranghae

 Say cheese

 Me with cikgu Faridah

 

 Me gemok !

 Muka kami tak pakai cermin mata Nampak lain .

Eisya Soraya again !!

 Comelnyaaa

 

Bersama Yusry , Aidil .

 Smile please :D

 Saranghae . Errr~

 Syyyyyyyyyyyyyyy

 Dah macam apatah .

 Rindu niee .

 Tengok nyalaan mentol tuu . 

Hak berjalan , Hak kami ! Kami buddies takkan pernah berpisah .

That's all . Hope you enjoy , babeyh :D